Okay , het is maandag . Het is hier niet zo warm als in Nederland . Wat is zo hoor en zie is dat niet echt fijn. Heel warm en veel onweer . Hier is het gewoon veel bewolking . Niet de hele dag , en als de zon dan wel door komt kan het gelijk weer warm zijn . Dus ook dat is niet echt goed. Er is vandaag kans op regen , maar dat zien we wel . Zou op zich niet erg zijn , een buitje. Ben erg druk met van alles en nog wat .
Morgen Met Renée naar de dokter en vrijdag ook . Afgelopen zaterdag even São van Ribeira Brava naar Calheta gebracht en onderweg kreeg ik een berichtje dat Kate haar moeder is opgenomen . Dus die is even een weekje van het eiland . Dus ja, geen lekker jaar tot nu toe .
Misschien vanmiddag even een stukje lopen , maar dat is niet helemaal zeker . Het is het eind van het schooljaar en dan zijn er altijd dingen die moeten gebeuren . Dus of het door gaat , we gaan het zien. Heb genoeg te doen . Straks eerst maar even ontbijten , weer met de hond lopen en dan hoop ik een idee te hebben wat de dag ons brengt .
Ik zei nu net dat het inderdaad wat regent . Denk ´wat hoor ik zo vroeg ` . Het is normaal best stil rond dit tijdstip. Maar er valt dus wat regent. Niet hard , maar zien wat het wordt . Voor nu , blijf veilig en gezond .
Mijn stukje vanaf Madeira
Het is zo als het is
maandag 22 juni 2026
Regen
donderdag 18 juni 2026
Gelopen
Zo , gisteren even niet gepost . Had ten eerste niet zo heel veel te vertellen , en was me zelf aan het voorbereiden voor een wandeling. Gisteren weer wezen lopen met São . We zijn gewoon langs de levada gelopen , niets bijzonders . Maar alles bij elkaar was het toch nog even een kilometer of 22 a 23 . En omdat ik van te voren en er na ook nog eens met Casper heb gelopen , kwam ik gisteren toch wel tot iets meer dan 32 kilometer . Niets slecht .
Ben eergister wel bezig geweest in de logeerkamer . Gaat goed , ben al een heel eind . Kan het niet de hele dag doen . Maar kom er wel. Vandaag komt Kate , dus kan ik even wat dingen verzetten die ik niet alleen kan .
We zonden dinsdagmiddag naar Funchal , maar dat ging niet door . Renée moet langs een dokter om haar rijbewijs te verlengen . Maar de dokter was ziek. Ze belde gelukkig wel op tijd , dus we zijn er niet voor niks naar toe gegaan. Nu gaan we zaterdag . Dat heb je als je zeventig wordt he . Moet je je rijbewijs verlengen . Ik dus ook dit jaar . Goed , ik heb weer het nodige te doen . Kate komt dus , en dat is een extra drukke dag voor mij. Renée en ik doen de laste tijd op donderdag de boodschappen . Dus vandaag ook . De wasmachine draait al , dus zo straks even de was ophangen . En tussen door even wat eten . Dus voor nu , blijf veilig en gezond .
dinsdag 16 juni 2026
Niet veel
Gisteren zo goed als de hele dag in de logeerkamer bezig geweest . Ben echt alles van zijn plek aan het halen , schoon aan het maken en weer terug te zetten en weg te gooien. Een logeerkamer wordt altijd al snel een opslagkamer . Je ket het wel . Dus ben nu even goed aan het opruimen . Maar als je daar opruimt, dan moet je ook dingen ergens anders doen .
Maar goed , dat is nu dus wat ik aan het doen . Ook gelijk wat dingen op het land aan het doen , het gaat gewoon door he . En vandaag ga ik daar mee verder . Moet vanmiddag met Renée naar Funchal . Dus dat gaat ook gewoon door. Het is zo nu en dan best warm. Dus de planten hebben water nodig .
Casper is wat uit zijn doen en is elke dag vroeg wakker en wil dan naar buiten. Nu weten jullie waarschijnlijk wel dat ik niet al te veel slaap en altijd alles hoor . Dus als hij zachtjes zit te piepen beneden , dan hoor ik dat . En ja , ik kan dan iet doen als of ik niets hoor , maar moet opstaan. En laat hem dan uit . Terug gaan is geen optie . Dat werkt niet . Dus ben al lekker bezig . De wasmachine is al weer bijna klaar en dus kan ik zo de was ophangen. En dan dit doen , wat posten , wat nieuws luisteren en ontbijten. Het is vroeg , maar het is wat het is . Ga nu maar ontbijten en dan zien we het wel . Beloofd weer een drukke dag te worden. Voor nu , blijf veilig en gezond .
| Casper |
maandag 15 juni 2026
Nieuwe week
Ben ik weer . Ben weer goed bezig geweest . Heb van de week even contact met Dominic gehad . En hebben even wat dingen voor zijn vakantie door genomen . Ben de kamer aan het opruimen en klaar maken. Heb nog wel een maand of zo , maar moet ook nog een paar keer met Renée naar de dokter en dat soort dingen , dus begin gewoon op tijd .
Het is droog , in de ochtend soms wat fris , dan weer warm en wat later wordt het weer fris . Raar weer , maar we doen het er mee . Ben natuurlijk ook op het land bezig . Snoeien , wat met de kettingzaag bezig en dat soort dingen. Het is vaak zo , dat wanneer je ergens mee begint , je ook wat anders moet doen . Domino is een leuk spel , maar als je bezig bent ...
São is , als het goed is , weer op het eiland . Maar vandaag gaan we niet lopen. Het is aan het eind van het schooljaar altijd lastig . Veel vergaderingen , of examens. Ook op maandag , dus vandaag niet .
Er draait al een wasmachine , dus straks even de was ophangen . Ben al weer vroeg bezig , was het niet van plan , maar Casper was al vroeg bezig . En ik hoor altijd ,bijna , alles . En dus maar opgestaan en hem even uit gelaten. Dus ga zo maar even de was ophangen en dan ontbijten .
Het WK is begonnen en ik moet zeggen , heb er nog helemaal niets van gezien . Ben het ook niet van plan. Het voetbal is zo veranderd en dit WK is ten eerste laat , ten tweede vind ik al die extra pauzes om ´te drinken ´ lees voor de reclame . Nee , het is niet voor mij. Goed, ga wat doen . Voor nu , blijf veilig en gezond .
donderdag 11 juni 2026
Druk
Donderdag en vandaag komt Kate . Gisteren heeft Renée tijdens haar wandeling zelf een boodschapje gedaan bij de Pingo. Is natuurlijk normaal niets bijzonders , maar het is de eerste keer sinds haar oogoperatie dat ze dit weer alleen heeft gedaan. Dus we gaan de goede kant uit . Ook doet ze al weer de afwas, de koffie en dat soort dingen . Dus ja , we klagen niet .
Zelf ben ik gisteren weer op het land bezig geweest . De granaatappel is er uit . Heb de stronk er niet helemaal uit gehaald , dat was me te veel . Maar wel behandeld . Nu maar hopen dat het niet mee uit loopt. Die struik heeft ook veel stekels dus ben wel blij dat die er nu uit is . Probeer hem al jaren een beetje onder controle te houden , maar dit is nu beter , ben hem kwijt.
Gelijk ook maar even de avocado een beetje bij gewerkt. Dus ben weer bezig geweest . Ook vandaag heb ik weer genoeg te doen . Straks met Renée boodschappen doen . Ze rijd nog niet he . En daarna weer druk op het land . Hoop dat Kate me ook weer wat kan helpen . Maar dat gaan we zien . Ga nu eerst maar even ontbijten . Het is bijna 05:00 uur , een mooie tijd. Voor nu , blijf veilig en gezond.
woensdag 10 juni 2026
Diã de Portugal
Woensdag , en vandaag is het een feestdag. Diã de Portugal . Dus alle officiële dingen zijn dicht . Maar dat wil niet zeggen dat het dan rustiger is op straat .
Maar goed, gisteren weer lekker bezig geweest . De carport is al een heel eind , ben nu de laatste dingen aan het opruimen . En dan ga ik hem helemaal uitspuiten met de hogedrukspuit . Ook het pad naar de extra kamer achter op het land is weer goed te gebruiken . Wil nog wel de granaatappel die langs het pad staat daar weg hebben . Ik wil een extra stuk aan mijn kippenhok maken . En die struik groeit zo hard en heeft zoveel stekels , denk dat die er uit gaat. Wil niet zo zeer meer kippen , maar wel wat kuikens kopen voor dat de oude kippen niet meer leggen . En kuikens bij oude kippen zetten , is niet zo goed idee .
Maar goed , vandaag dus weer een nieuwe dag . Straks eerst lopen met Casper , Renée ook naar haar wandelroute brengen . Gelijk even een nog wat halen voor het avondeten . En dan gaan we het wel weer zien. Ga nu ontbijten en straks er weer tegen aan . Voor nu , blijf veilig en gezond
dinsdag 9 juni 2026
Bezig
Zo , het is dinsdag . Ben gisteren wezen lopen. Niet te gek , maar toch even een paar uurtjes weg geweest . Het ging goed, Renée kan zich nu een stuk beter redden , dus kan nu ook echt wel een paar uurtjes weg .
De bedoeling was om ergens op de Serra te lopen , maar er stond aar zo veel wind, en het was , daardoor , ook behoorlijk fris. Dus we zijn maar wat lager gegaan en wat meer beschut . En dat was veel beter . São was het weekend bezig geweest om een kippenhoek te maken , samen met haar zus , en haar dochter is op het eiland. En het is ook nog eens het eind van het schooljaar , dus ze heeft het erg druk en heeft veel vergaderingen.
Maar goed , ben ik de middag nog wat op het land bezig geweest en ook in de carport. Heb nu bijna al mijn openhaardhout verplaatst . Nu verder opruimen en er een afdakje boven maken zodat het droog blijft. Ben dus nog niet klaar er mee , maar schiet op.
Vandaag gaat Renée naar de kapper , dus breng heer straks. Haal dan gelijk even wat boodschapjes . En dan kan ik ook weer wat op het land doen , in de middag . Dus blijf wel bezig . Ga nu maar ontbijten en dan zien we wel wat de dag ons brengt . Voor nu , blijf veilig en gezond .