woensdag 24 juni 2026

Woensdag

Woensdag , het gaat lekker . Gisteren in de ochtend niet al te veel gedaan. Genoeg bellen en berichten rond sturen . Niet echt mijn ding , maar soms moet je wel. En in de middag naar Funchal .
Renée moet dit jaar haar rijbewijs verlengen , ik ook , trouwens. Maar zij is eerst . Nu moet je een verklaringen halen bij de dokter dat je gezond bent en je krijgt ook een kleine oog test . En daar waren we toch wel een klein beetje bezorgd om . Want hoe gaat dat als je net ene operatie hebt gehad en als je er binnenkort nog één krijgt. Maar we zijn geweest en gelukkig hebben we een handtekening. De dokter begreep het helemaal . Vroeg wel of ze wel auto reed op het moment . En omdat ze dat niet doet en pas weer gaat doen als het allemaal achter de rug is , hebben we gewoon de verklaring gekregen .
Maar nu moeten we morgen weer naar Funchal . Nu moet je je rijbewijs echt aanvragen . En dan vrijdag weer naar Funchal voor de controle . En dan maar hopen dat ze gelijk een afspraak krijgt voor de volgende operatie .  Je kunt het maal allemaal achter de rug hebben he . 
Maar goed , daar om hebben ik verder niet al te veel gedaan . En de bedoeling is om vandaag te gaan lopen met São . Het was gisteren redelijk weer . Boven Funchal hing er wel een behoorlijke donkere lucht. Het is hier niet zo warm als in de rest van Europa . Maar het is zo nu en dan wel benauwd . Dus hoe en wat we gaan doen , we kijken wel even .
De wasmachine draait al , dus zo eerst even de was ophangen . Dan mijn rugzak verder inpakken en wat eten . Dan nog een keer met Casper lopen . Een half uurtje bij de levada . En dan op pad. Even lekker er uit. Voor nu , blijf veilig en gezond .




dinsdag 23 juni 2026

Niet te warm

Dinsdag , en vanmiddag even met Renée naar Funchal. Gisteren was een waardeloze dag . Niet veel gedaan . Het heeft wat geregend , maar was ook benauwd . Het heeft niet de hele dag geregend . We hebben ook de zon gezien. Maar moest een hoop regelen , en daar van is niet alles gelukt . Dus dat is niet fijn. Wil soms te veel , maar als ik bezig ben wil ik het ook afmaken.
Maar goed , het plan was ook om in de middag te gaan lopen met São , maar dat ging helaas niet door . Nu is de bedoeling om morgenochtend te gaan lopen . Hoop dat het dan wel door gaat . 
Heb net de deur hier in de kamer wijd open gezet . Het is nog redelijk in huis en dat probeer ik zo lang mogelijk te houden. Het is hier niet zo warm als op het vaste land van Europa , en daar ben ik erg blij mee . Maar het kan nog komen he . Je weet het nooit . Hoop dat niet , heb wel genoeg brand gezien . En als het zo heet wordt kun je er op wachten dat er hier en daar weer wat in brand vliegt .
Goed , het wordt niet lang , heb nog meer dingen te regelen , ga ontbijten en dan hopen dat het vanmiddag in Funchal allemaal een beetje soepel verloopt . Dus voor nu , blijf veilig en gezond . 
 




maandag 22 juni 2026

Regen

Okay , het is maandag . Het is hier niet zo warm als in Nederland . Wat is zo hoor en zie is dat niet echt fijn. Heel warm en veel onweer . Hier is het gewoon veel bewolking . Niet de hele dag , en als de zon dan wel door komt kan het gelijk weer warm zijn . Dus ook dat is niet echt goed. Er is vandaag kans op regen , maar dat zien we wel . Zou op zich niet erg zijn , een buitje. Ben erg druk met van alles en nog wat .
Morgen Met Renée naar de dokter en vrijdag ook . Afgelopen zaterdag even São van Ribeira Brava naar Calheta gebracht en onderweg kreeg ik een berichtje dat Kate haar moeder is  opgenomen . Dus die is even een weekje van het eiland . Dus ja, geen lekker jaar tot nu toe . 
Misschien vanmiddag even een stukje lopen , maar dat is niet helemaal zeker . Het is het eind van het schooljaar en dan zijn er altijd dingen die moeten gebeuren . Dus of het door gaat , we gaan het zien. Heb genoeg te doen . Straks eerst maar even ontbijten , weer met de hond lopen en dan hoop ik een idee te hebben wat de dag ons brengt . 
Ik zei nu net dat het inderdaad wat regent . Denk ´wat hoor ik zo vroeg ` . Het is normaal best stil rond dit tijdstip. Maar er valt dus wat regent. Niet hard , maar zien wat het wordt . Voor nu , blijf veilig en gezond .



donderdag 18 juni 2026

Gelopen

Zo , gisteren even niet gepost . Had ten eerste niet zo heel veel te vertellen , en was me zelf aan het voorbereiden voor een wandeling. Gisteren weer wezen lopen  met São . We zijn gewoon langs de levada gelopen , niets bijzonders . Maar alles bij elkaar was het toch nog even een kilometer of 22 a 23 . En omdat ik van te voren en er na ook nog eens met Casper heb gelopen , kwam ik gisteren toch wel tot iets meer dan 32 kilometer . Niets slecht .
Ben eergister wel bezig geweest in de logeerkamer . Gaat goed , ben al een heel eind . Kan het niet de hele dag doen . Maar kom er wel. Vandaag komt Kate , dus kan ik even wat dingen verzetten die ik niet alleen kan . 
We zonden dinsdagmiddag naar Funchal , maar dat ging niet door . Renée moet langs een dokter om haar rijbewijs te verlengen . Maar de dokter was ziek. Ze belde gelukkig wel op tijd , dus we zijn er niet voor niks naar toe gegaan. Nu gaan we zaterdag . Dat heb je als je zeventig wordt he . Moet je je rijbewijs verlengen . Ik dus ook dit jaar . Goed , ik heb weer het nodige te doen . Kate komt dus , en dat is een extra drukke dag voor mij. Renée en ik doen de laste tijd op donderdag de boodschappen . Dus vandaag ook . De wasmachine draait al , dus zo straks even de was ophangen . En tussen door even wat eten . Dus voor nu , blijf veilig en gezond .

 
 



dinsdag 16 juni 2026

Niet veel

Gisteren zo goed als de hele dag in de logeerkamer bezig geweest . Ben echt alles van zijn plek aan het halen , schoon aan het maken en weer terug te zetten en weg te gooien. Een logeerkamer wordt altijd al snel een opslagkamer . Je ket het wel . Dus ben nu even goed aan het opruimen . Maar als je daar opruimt, dan moet je ook dingen ergens anders doen .
Maar goed , dat is nu dus wat ik aan het doen . Ook gelijk wat dingen op het land aan het doen , het gaat gewoon door he . En vandaag ga ik daar mee verder . Moet vanmiddag met Renée naar Funchal . Dus dat gaat ook gewoon door. Het is zo nu en dan best warm. Dus de planten hebben water nodig .
Casper is wat uit zijn doen en is elke dag vroeg wakker en wil dan naar buiten. Nu weten jullie waarschijnlijk wel dat ik niet al te veel slaap en altijd alles hoor . Dus als hij zachtjes zit te piepen beneden , dan hoor ik dat . En ja , ik kan dan iet doen als of ik niets hoor , maar moet opstaan. En laat hem dan uit . Terug gaan is geen optie . Dat werkt niet . Dus ben al lekker bezig . De wasmachine is al weer bijna klaar en dus kan ik zo de was ophangen. En dan dit doen , wat posten , wat nieuws luisteren en ontbijten. Het is vroeg , maar het is wat het is . Ga nu maar ontbijten en dan zien we het wel . Beloofd weer een drukke dag te worden. Voor nu , blijf veilig en gezond .

 

    

Casper 

maandag 15 juni 2026

Nieuwe week

Ben ik weer . Ben weer goed bezig geweest . Heb van de week even contact met Dominic gehad . En hebben even wat dingen voor zijn vakantie door genomen . Ben de kamer aan het opruimen en klaar maken. Heb nog wel een maand of zo , maar moet ook nog een paar keer met Renée naar de dokter en dat soort dingen , dus begin gewoon op tijd .
Het is droog , in de ochtend soms wat fris , dan weer warm en wat later wordt het weer fris . Raar weer , maar we doen het er mee . Ben natuurlijk ook op het land bezig . Snoeien , wat met de kettingzaag bezig en dat soort dingen. Het is vaak zo , dat wanneer je ergens mee begint , je ook wat anders moet doen . Domino is een leuk spel , maar als je bezig bent ...
São is , als het goed is , weer op het eiland . Maar vandaag gaan we niet lopen. Het is aan het eind van het schooljaar altijd lastig . Veel vergaderingen , of examens. Ook op maandag , dus vandaag niet .
Er draait al een wasmachine , dus straks even de was ophangen . Ben al weer vroeg bezig , was het niet van plan , maar Casper was al vroeg bezig . En ik hoor altijd ,bijna , alles . En dus maar opgestaan en hem even uit gelaten. Dus ga zo maar even de was ophangen en dan ontbijten .
Het WK is begonnen en ik moet zeggen , heb er nog helemaal niets van gezien . Ben het ook niet van plan. Het voetbal is zo veranderd en dit WK is ten eerste laat , ten tweede vind ik al die extra pauzes om ´te drinken ´ lees voor de reclame . Nee , het is niet voor mij. Goed, ga wat doen . Voor nu , blijf veilig en gezond .

    
 


donderdag 11 juni 2026

Druk

Donderdag en vandaag komt Kate . Gisteren heeft Renée tijdens haar wandeling zelf een boodschapje gedaan bij de Pingo. Is natuurlijk normaal niets bijzonders , maar het is de eerste keer sinds haar oogoperatie dat ze dit weer alleen heeft gedaan. Dus we gaan de goede kant uit . Ook doet ze al weer de afwas, de koffie en dat soort dingen . Dus ja , we klagen niet .
Zelf ben ik gisteren weer op het land bezig geweest . De granaatappel is er uit . Heb de stronk er niet helemaal uit gehaald , dat was me te veel . Maar wel behandeld . Nu maar hopen dat het niet mee uit loopt. Die struik heeft ook veel stekels dus ben wel blij dat die er nu uit is . Probeer hem al jaren een beetje onder controle te houden , maar dit is nu beter , ben hem kwijt. 
Gelijk ook maar even de avocado een beetje bij gewerkt. Dus ben weer bezig geweest . Ook vandaag heb ik weer genoeg te doen . Straks met Renée boodschappen doen . Ze rijd nog niet he . En daarna weer druk op het land . Hoop dat Kate me ook weer wat kan helpen . Maar dat gaan we zien . Ga nu eerst maar even ontbijten . Het is bijna 05:00 uur , een mooie tijd. Voor nu , blijf veilig en gezond.