Ben ik weer . Het is donderdag. Het is hier redelijk weer . In ieder geval niet te warm. Heb nu al wel de deuren open . Probeer altijd de warmte zo lang mogelijk buiten te houden en omdat het nu nog lekker is , alles open.
Gisteren heerlijk wezen lopen . Zijn naar Fonte do Bispo gegaan . Heb de auto off route gezet en zijn daar gaan lopen. Het was mistig , bewolkt en nat . Niet zo zeer door de regen , maar we liepen min of meer door de wolken . We zijn eerst naar beneden gelopen . Door de mist kwamen we niet uit waar we wilde , maar dat kwam toch wel goed. We kwamen bij een levada met een 'pad ' er naast . Dat bleek later , toen ik het thuis goed kon bekijken , de vereda do Bardo Velho te zijn . Dus een pad met een naam . Vereda betekend pad , maar dan niet een vlak pad zoals een levada vaak wel is. Dis was dan ook veel op en neer .
Goed , het was niet makkelijk , veel water . Het was net een beekje waar we langs liepen . Prachtig . Het pad was hier en daar behoorlijk kapot gemaakt door de koeien die daar ook langs lopen . Dus we liepen soms bijna tot onze enkels in de modder . Nu moet je weten dat São echt niet van modder houd . Maar ja , als je iets moois wilt zien, moet je soms wel. Ik ben makkelijk , gewoon door gaan .
Het was al met al niet een erg lang pad . een kilometer of 4 . Maar het was de eerste keer dat we dit pad liepen en we wisten dus niet of het nog wel begaanbaar was , of waar het eigenlijk naar toe ging. Hadden wel een idee , natuurlijk . We hebben daar in de buurt best veel gelopen . En ja , het was nog beter dan we dachten . Toen we boven kwamen en weer op een 'normaal ' pad waren , zagen we dat we vlak bij de auto waren .
Goed , dat was gisteren , vandaag is de bedoeling dat we weer naar Funchal gaan . Renée moet haar rijbewijs gaan verlengen . Hopen dat het allemaal een beetje soepel verloopt . Ga nu even ontbijten , dan de was ophangen . Voor nu , blijf veilig en gezond .
donderdag 25 juni 2026
Vereda
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten