woensdag 27 oktober 2021

Tabúa

 Gisteren wezen lopen met Sao. Maar nu niet in de ochtend , maar in de middag . En ik ben niet haar wezen ophalen , maar ze kwam hier heen. We hebben dus hier in de buurt gelopen. Was toch nog even een 13 km. Zijn gewoon hier bij de levada begonnen , richting Ponta do Sol gelopen. En bij het eerst de beste gelegenheid zijn we naar rechts gegaan , omhoog . Was even pittig , zo omhoog, maar was de moeite waard . Bij een watertank zijn we een ander pad opgegaan. Ook hier was een levada , maar heel klein , smal. Wat lastig te volgen , soms moesten we op de rand lopen. Hij was ook op sommige plekken verstopt , dus zoals op de foto te zien is, hebben we hem hier en daar dus maar even schoon gemaakt . Maar het was de moeite waard. We kwamen boven ons huis uit. Ik wist dat er daar ergens nog een huis moest staan , en nu zagen we dat onder ons liggen . We waren nog hoger uitgekomen dat dat huis . Prachtig . Kon de vallei nu ook goed overzien, en dat was ook weer zeer leerzaam. Het was zo leerzaam dat volgende week Sao weer naar Tabúa komt , en we weer vanaf mijn huis de volgende wandeling starten . Natuurlijk iets anders , maar dat komt de volgende keer .
Toen we terug waren bij mijn huis , heb ik Sao uit genodigd om te blijven eten . Het was onder tussen zes uur, dus snel de keuken in en ik heb weer een aardige hap voor de dames gemaakt . Even gegeten en toen ging Sao weer naar huis. Ik heb de foto´s online gezet en daarna de beentjes omhoog. Renée heeft de afwas gedaan . En dat was weer een prachtige dag. Blijf gezond .




Sao aan het werk 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten