woensdag 9 februari 2022

Brand

 Gisteren weer met Sao gelopen . Ontmoeten haar bij de kerk van Calheta. Daar heeft zij haar auto neer gezet en wij zijn samen met mijn auto naar de Serra gereden. Heb mijn auto bij Rabacal neer gezet. Dat moet je wel een beetje handig doen, om acht uur in de ochtend staan er nog geen auto´s . Maar tegen 12 uur staat het vol en mensen parkeren zo verschrikkelijk , ze zetten je zo maar vast en gaan uren de bergen in . Maar goed, ik ken het spel nu wel , dus geen probleem. 
Wij op pad, was wel even zoeken hoe we precies moesten lopen, maar dat maakt het wel weer leuk he . We hebben het , natuurlijk , weer gevonden en hebben fijn gelopen . Was niet echt moeilijk, wel zwaar . Veel koeien , ook nog al wat kalfjes , wat altijd erg leuk is. Wel extra uitkijken , ze zijn hier normaal gesproken niet agressief , maar ze moeten ook niet schikken. Maar ook hier geen probleem. Het was in het begin best fris, een koude wind . Maar als je wat lager komt en je in de luwte liep, werd het al snel warm.
Het was dus wel zwaar , omdat je bijna constant naar beneden liep. Toch was het wel weer mooi . Toen we bij de zee liepen , kwamen we verschillende bekende tegen . En dan moet er altijd even gepraat worden . Maar goed, we hebben het weer gedaan, Sao was op tijd thuis voor haar vergadering .
Toen ik gisteravond met Casper de laatste wandeling deed, rook ik brand. Hoorde vannacht de wind aantrekken , en toen ik vanochtend om 5 uur weer met Casper buiten was , kon ik de brand ook zien. Hoger in de bergen . Nu maar hopen  dat de wind afneemt zodat de helikopter straks  weer kan helpen met de bestrijding van de brand . Voor nu, blijf gezond 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten