maandag 29 augustus 2022

Brand en de schuur

Het weekend is weer voorbij . Was me het weekend wel. In de nacht van zaterdag op zondag , ik lag net te slapen, werd ik wakker van een hoop lawaai. Stond de helling aan de overkant in de brand. Was een stukje lager dan waar we wonen , maar best dicht bij. De brandweer was er , de auto reed net naar boven en er stonden drie brandweerlieden op de weg het een beetje in de gaten te houden . Ze konden er niet bij en dus was het wachten en zien wat er gebeurde . Er was verder geen gevaar voor huizen en mensen . Dus het was wachten en zien of het niet erger werd . Toen ik de volgende ochtend om 5 uur langs de weg liep met Casper , was het , redelijk , uit. Er lag wel de nodige rommel op de weg , en het is nu een stuk gevaarlijker op dat gedeelte van de weg . De hele helling is kaal en als er nu een flinke regenbui komt , hebben we kans dat er veel stenen en rotsblokken naar beneden komt. Maar goed , dat moeten we maar zien als het slecht weer wordt. Heb wat foto´s en filmpje , hier de link  .
Maar ik heb toch ook nog wat gedaan in het weekend . De schuur was toch niet zo naar mijn zin, dus heb dat maar even aan gepast . Is nu een stuk beter . Was wel even een paar uurtjes werk , maar goed, het is de moeite waard . Is met kunststof dakplaten , dat is beter dan met hout . Maar goed, ook daar heb ik een foto van . Ga nu ontbijten . Voor nu, blijf gezond .








Geen opmerkingen:

Een reactie posten