maandag 17 oktober 2022

Moet ik even kwijt

Denk dat ik het toch maar ga proberen. Het type van een stukje bedoel ik . Soms valt het niet mee , moet ik toch even wat meer kwijt dan ik misschien zou moeten doen . Maar soms zie ik wat op tv , en daar erger ik me verschrikkelijk aan. Onder andere de McPlant. Wat is dat nu weer ? Als je sla wilt eten , eet sla . Maar als je vegan wilt zijn , of wilt eten , maar ga dan niet een namaak stuk vlees maken. Wat moet er wel niet voor rondzooi in die troep zitten om het naar vlees te laten smaken ?
En dan die flitsbezorgers . Zit er iemand zich te vervelen op de bank, neemt ze haar telefoon en dan wordt er binnen minuten een , je raad het nooit , een zak chips bezorgd . Heel belangrijk en echt nodig om dat binnen een minuut of zo in huis te hebben .
Hoe gek kan het worden . Dat zal ik zeggen . Vroeger , en toen was niet alles beter , maar vaak wel duidelijker , hadden we in veel plaatsen een SRV wagen. En nu hebben we iets heel `nieuw` .  PINIC . Het handige kleine autootje dat je bestelling , via een app besteld natuurlijk , lekker makkelijk bij je thuis komt bezorgen . Origineel . Makkelijk . Winkels kunnen wel weg , en die autootjes zijn ook nog eens elektrisch . Kijk eens wie er achter zit . Wat als er straks geen stroom is ?  Denk niet dat dat onmogelijk is . Men spreekt in Engeland , als de winter een winter wordt , om vanaf februari drie uur per dag de stroom er af te gooien . En maar door gaan om alles elektrisch te maken. In Nederland kunnen al tich bedrijven niet op het grid worden aan gesloten , geen capaciteit .
Vanochtend weer een stukje in de krant . Een zekere ` minister ` de Jonge vind dat de gemeentes moeten er nog maar een steentje bij doen om statushouders aan een huis te helpen. Leg het mij maar uit. De gewone man , ik zeg niets mee. Ik ziet hier best goed , mag niet echt klagen . Maar wat ik zo zie , maakt het mij niet blij. Zal proberen er , een tijdje , over op te houden en weer over mijn tuin en zo te bloggen . Het is hier echt niet het paradijs, want dat moet je zelf maken , is mijn idee . Maar als men zo dom bezig is . Ik zou wel te oud zijn om het te begrijpen. Stop er mee , blijf gezond 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten