donderdag 6 oktober 2022

Vijgen

Zo , ben er weer . Gisteren is Kate geweest . En we hebben weer een hoop gedaan. Hebben een paar kilo vijgen geplukt, Kate en ik. Vier kilo om precies te zijn. Renée heeft ze verwerkt. Twee kilo heeft ze jam van gemaakt , een kilo aan het droge en iets met alcohol . Er zit nog genoeg in de boom. Maar niet alles is op de zelfde tijd rijp.
We hebben dit jaar niet te veel met de pruimen gedaan, maar dat zal volgend jaar anders zijn. Hebben nu een beter plan, er zit gewoon zoveel fruit aan de bomen, je moet er echt iets aan doen . Vind het nooit erg om wat te laten zitten voor vogels en bijen . Zal dat ook echt blijven doen , trek ze nooit helemaal kaal. 
Tussen door ook nog even naar Funchal geweest en heb dus een paar nieuwe schoenen gekocht . Was echt nodig . Mijn zolen van de oude schoenen waren zo glad geworden . Loop dat ook wel een paar kilometer zo nu en dan . Heb ze gisteren al even aan gehad.  Zal ze  straks ook nog aan trekken , als ik weer met Casper ga lopen. Heb ik toch nog even een paar kilometer op gelopen voor dat ik morgen weer met São ga lopen. Weet nu al , dat het niet een te zware wandeling wordt . We gaan in de buurt van het vliegveld lopen, want São moet op een bepaalde tijd haar zoon ophalen . Haar kinderen , die beide studeren op het vaste land , komen dit weekend naar het eiland in verband met een bruiloft van een vriend . 
Goed , ga even ontbijten en dan kijken wat de dag ons breng. Voor nu, blijf gezond .


Nieuwe Schoenen 




Mijn oude schoenen 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten