woensdag 5 januari 2022

Fanal

 Zo , we hebben er weer een wandeling op zitten. We zouden van Porto Moniz naar Fanal lopen , maar hebben het anders om gedaan, van Fanal naar Porto Moniz. Je denkt misschien , wat maakt dat uit ? Maar in berg gebied kan dat heel veel schelen. Soms is klimmen makkelijker dan dalen . En kan de route als je hem omgekeerd loopt wel eens extra moeilijk zijn . 
Maar goed, ik was al om kwart over zeven bij Sao . Vandaar eerst naar Porto Moniz , dat is nu met de nieuwe tunnels tot aan Ponta do Pargo wel een stuk beter , maar het duurt toch nog wel een tijdje . Van Ponta Moniz naar Fanal , via Ribeira da Janela naar Fanal. Ook dat duurde wel even , vooral het laatste stuk door de bergen is altijd lastig . 
Toen we begonnen was er een beetje motregen , maar toch was het al snel droog en kon ik al snel mijn trui uit trekken en waren we goed bezig . We hebben de route van MIUT gevolgd . We hebben wel vaker van Porto Moniz naar Fanal gelopen , maar dit was net even anders . Je loopt niet de snelste route . De MUIT moet aan een bepaalde moeilijkheidsgraad voldoen , en natuurlijk ook aan een bepaalde lengte . Dus we hebben nu eens een hele andere route gevolgd. Moest  mijn telefoon er dus wel bijhouden , want daar staat de route op. Maar zonder het richtingsgevoel van Sao zouden we toch wel een paar keer mis hebben gelopen . En op dat gevoel vertrouw ik meer dan op mijn telefoon. 
Maar goed , we hebben heerlijk gelopen , al was de afdaling naar Porto Moniz best een aanslag op onze knieën , maar je moet er iets voor over hebben . Voor nu, blijf gezond 


Powered by Wikiloc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten