maandag 10 januari 2022

Te droog

Brand op de bergtop
 Zie dat ik nu al weer een paar keer de titel vergeet. Niet echt handig , je wilt toch wel een beetje weten wat je gaat lezen en ik wil ook nog eens weten waar ik over schrijf. 
Het is hier te droog en te warm. Gistermiddag nog in de tuin kunnen zitten , met een boek. Maar rook ook al een tijdje een brandlucht en vorige week liet ik al een filmpje zien van een heli die vlakbij water kwam halen voor brandbestrijding . Vermoed zo dat hij vandaag ook wel weer de nodige vlieguren gaat maken . Een bergtop hier vlakbij staat in brand. Heb er daarnet , toen ik de eerste keer met Casper naar buiten ging een foto van gemaakt . Blijft een probleem , je kunt daar niet zo maar komen , heb het wel eens geprobeerd , daar in de buurt , uiteraard rond gelopen. Erg lastig terrein en geen pad of weg te vinden. Gelukkig hebben we , sinds een tijdje een heli, ook in de winter . Er is nog wel steeds ruzie over in de politiek , wie hem moet betalen , maar voorlopig vliegt hij nog , ook in de winter . En na het aantal keren dat hij in de lucht is, is dat maar goed ook.
Als alles goed gaat , morgen weer lopen met Sao. Even zien , de bedoeling in van Fanal naar Estanquinhos . Is ongeveer 22 km. Maar eerst maar even goed kijken wat voor weer het is en of er nog meer branden zijn. Je weet het maar nooit. Voor nu, blijf gezond 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten