dinsdag 26 september 2023

Faial

Dinsdag . En Brandon heeft vandaag een vrije dag , dus we hoeven niet naar Funchal. Dat is dus best lekker . Hij gaat nog twee dagen naar de duikschool en dan zit het er op. Gisteren heeft hij weer twee duiken gedaan dus hij komt zo wel aan een mooi aantal duiken . Maar zaterdag zit het er echt op en vliegt hij weer naar huis.

Zelf ben ik gisteren met São wezen lopen . We zijn bij en in Faial geweest . Het was droog en benauwd . We hebben de auto achter de school gezet en zijn vandaar eerst naar beneden gelopen . Ze hebben daar twee glazen plateaus  gemaakt boven het water . Zelf hou ik er niet zo van . Maar ik heb het nu gezien , en kan zeggen dat voor mij het niet hoeft . Maar ik ben ook geen toerist he . 
Maar vandaar uit weer naar boven gelopen . We zijn via .via naar een levada gelopen en hebben die gevolgd tot we bij de waterval kwamen . Het was niet makkelijk , het pad naast de levada wordt niet veel schoongemaakt , het onderhoud is slecht . Je moet vaak op de rand van de levada lopen . Dus is niet echt voor de gemiddelde toerist . We kwamen alleen aan het eind wat mensen tegen , die daar via de weg en een kort pad waren gekomen. Die waren dus wijs. Maar wij hebben meer gezien . 
Goed, even zien wat ik vandaag ga doen. Eerst zo maar even ontbijten en dan een rustige wandeling met Casper . En verder even zien of ik vandaag weer wat op het land kan doen. Voor nu, blijf gezond .


Het fort in Faial 





 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten