maandag 11 december 2023

Slecht

 Zwaar . Wat moet ik zeggen . Vrijdagochtend vroeg kreeg ik een telefoontje dat mijn zuster Bianca is overleden. Ze had een week er voor een auto ongeluk gehad. Weet natuurlijk niet alles , maar zwaar gewond, 12 gebroken ribben . Ze mocht na een paar dagen in het ziekenhuis toch naar huis en is daar een dag later overleden. Zwaar klote . Kan het nog steeds maar moeilijk beseffen . Hadden een zeer regelmatig contact via de chat . Was natuurlijk al jaren niet meer in Nederland geweest , maar toch veel contact. Ga niet naar Nederland , reizen is niet echt mijn ding  . 
En dat afgelopen zaterdag. Renée gaat even alleen naar Madeira Shopping en wordt daar niet goed in een winkel. Gaat op haar hurken zitten , maar valt toch om. Weet daar even niets van. De mensen daar hebben haar geholpen , en ze kon naar een tijdje toch naar haar auto lopen. Daar heeft ze mij gebeld en ik ben haar gaan halen. Ze had toch meer pijn dan gedacht . Haar rechter kant heeft een flinke tik gehad, denk rib gekneusd en wat spieren geblesseerd . Veel pijn. Haar linker arm is al vanaf haar geboorte niet veel, dus ze kan niet zo veel. Gelukkig heeft ze een bed die alle kanten uit kan, daar hebben we wel op ingespeeld . En een stoel die ook wel wat kan.  Later op de avond heeft São mij even naar Madeira Shopping gebracht zo dat ik Renée haar auto kon ophalen. 
Heb dus niet veel geslapen , maar dat doe ik toch al bijna nooit. Kijken hoe het vandaag gaat . Ze gaat al langzaam maar zeker wat vooruit , maar zal toch wel even duren. 
Aan de kids van Bianca veel sterkte . 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten