vrijdag 1 december 2023

Restauração da Independência

Vandaag is het een feestdag hier in Portugal . In 1640 kreeg Portugal zijn onafhankelijkheid weer terug . Ze waren een tijdje afhankelijk van Spanje . Dus veel is dicht , scholen zijn vrij. En dus ga ik vandaag weer lopen met São. 
Maar eerst nog even terug komen op mijn gekneusde ribben . Er zijn altijd mensen die het nog erger hebben. Gisteren heeft mijn zuster een auto ongeluk gehad. Weet er niet het fijne van , denk dat het glad was. Maar hoofd wond , en twaalf ribben gebroken. Dat is pas pijnlijk. Ze ligt nog in het ziekenhuis. Hoop dat het snel beter met haar gaat en dat ze goed aan pijnbestrijding doen.  Beterschap.
Gisteren veel regen gehad, maar eerlijk gezegd vond ik het nog meevallen . Hier dan he , het is erg plaatselijk . We zijn van plan vandaag weer richting de Serra te gaan , maar eerst straks maar even overleg plegen met 
São . Kijken of het wel verstandig is om daar heen te gaan. Het regent op het moment daar nog en wordt pas tegen de middag droog. En het regent hier en daar flink. Dus maar even goed nadenken. 
Goed, ben met de was bezig , dus zo even ophangen , wat ontbijten en dan mijn rugzak verder inpakken. Voor nu, blijf gezond .



 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten