vrijdag 16 februari 2024

Vrijdag

Zo , het is vrijdag . Bijna weekend . Gisteren naar Funchal geweest . Zijn niet te vroeg gegaan , zo rond negen uur . Dus eerst gewoon met Casper wezen lopen. Toen naar huis, bakkie gedaan en toen naar Funchal. Het is dan wat minder druk op de weg en het ging dus erg goed. Ook bij het kantoor waar we moesten zijn viel het erg mee . Om het lang verhaal kort te maken , we waren rond half elf weer thuis. Met de stempel.
In de middag ben ik weer druk op het land bezig geweest . Heb best veel te doen , en het is mooi weer . Dus waarom niet he . Je kunt wel stil zitten , maar daar ben ik niet zo goed in . Dus lekker een paar uurtjes buiten bezig geweest .
Vandaag gaan we boodschappen doen . Renée doet dat nog niet alleen . Vooral zware dingen , of items die hoog staan zijn nog een probleem . Dus ga gewoon nog even mee en we doen het samen . Het gaat wel steeds beter met haar , dus het komt wel goed.
Heb hier onder een plaatje staan van X. Vond het wel een goed ding, vooral voor als je boodschappen doet . Ben zelf goed op gewicht , redelijk fit , slik geen medicijnen . Gelukkig maar . Denk eten , het hele proces van kopen , bereiden en eten is heel belangrijk. Naar mijn idee willen mensen steeds minder tijd besteden aan dat proces en ik denk dat dat niet goed is . Een doos met eten bij je thuis laten bezorgen , of dat kleine shit autootje van Picnic. Moet er niet aan denken. Ik besteed elke dag best wel wat tijd aan het eten , snij mijn eigen groenten en zo . Denk er maar eens over na , wat doen je met de tijd die je `overhoud ` als je snel klaar bent met eten maken .  Maar goed , voor later , eetsmakelijk en blijf gezond .

ps , hier nog eens het zelfde stukje , nu herschreven door AI , Gemini. Laat weten wat jullie er van vinden ..


Vrijdag, bijna weekend!

Gisteren zijn we naar Funchal geweest. We vertrokken rond negen uur, lekker rustig. Eerst hebben we met Casper een rondje gelopen, daarna koffie gedronken en toen pas naar Funchal gereden. Doordat we later op de dag gingen, was het minder druk op de weg en ging de rit voorspoedig. Ook bij het kantoor waar we moesten zijn, viel het mee. Kortom, we waren rond half elf alweer thuis, met de stempel die we nodig hadden.

De middag heb ik weer hard gewerkt in de tuin. Er is altijd wel wat te doen, en het weer was perfect. Stilzitten is niet aan mij besteed, dus ik heb lekker een paar uur buiten geklust.

Vandaag gaan we boodschappen doen. Renée kan dat nog niet helemaal alleen. Zware dingen of items die hoog staan pakken, zijn nog een probleem. Dus ga ik nog even mee, dan doen we het samen. Het gaat wel steeds beter met haar, dus het komt wel goed.

Onderstaand plaatje

Onderstaand plaatje vond ik wel een goed idee, vooral voor als je boodschappen doet. Zelf ben ik goed op gewicht, redelijk fit en slik ik geen medicijnen. Gelukkig maar.

Ik vind eten, het hele proces van kopen, bereiden en eten, heel belangrijk. Naar mijn idee willen mensen steeds minder tijd besteden aan dat proces, en dat vind ik niet goed. Een doos met eten bij je thuis laten bezorgen, of dat kleine autootje van Picnic: nee, daar moet ik niet aan denken. Ik besteed elke dag best wel wat tijd aan eten, en snij mijn eigen groenten en zo. Denk er maar eens over na: wat doe je met de tijd die je 'overhoudt' als je snel klaar bent met eten maken?

Maar goed, voor later. Eet smakelijk en blijf gezond!


  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten