dinsdag 16 april 2024

Vereda do Pesqeiro

 Het is nog steeds best warm. Maar we hebben toch gelopen , natuurlijk . Niet te veel kilometers , maar was best even een flinke wandeling . Zijn richting Ponta do Pargo gegaan . We hebben dit pad wel eens eerder gelopen. Maar dat was jaren terug. Misschien wel 10 jaar geleden. Dus je moet altijd maar weer afwachten of het nog begaanbaar is .
De weg naar het pad is er niet beter op geworden . Is geasfalteerd , maar dat is haast niet te zien. Helemaal kapot gereden. Ze zijn daar in de buurt bezig met de aanleg van een nieuwe golfbaan. En dat is goed te zien . Naar 500 meter kwamen we bij het pad naar beneden . Er staat een bord , dus je kunt het niet missen. Denk wel goed na of je het wel wilt doen. Vanaf hier gaat het echt naar beneden . Het pad is ongeveer  2km , dus niet lang , maar best steil. Los gruis, los zand, hier en daar water , dus glad. Maar je hebt een uitzicht . Maar als je geen ervaring hebt , zou ik het niet doen . Goede schoenen , een stok, ervaring en zeker niet alleen . Dat zijn gewoon een paar dingen die ik eigenlijk heel vaak vanzelf sprekend vind, maar wie ben ik .
Toen we beneden waren , zijn we eigenlijk gelijk weer omhoog gegaan . Is best zwaar , maar wou ook weer boven zijn voordat de zon echt over de berg kwam zetten en het echt warm zou worden. We hebben er ongeveer twee en een half uur over gedaan . Was iets meer dan 5 km. Zwaar , maar mooi.
Dat was gisteren. Vandaag komt Kate . Hoop dat ik wat in de tuin kan doen . Mijn schouder is nog niet 100% , maar wil toch weer wat meer doen he . Het is de tijd van het jaar en hou er niet van om stil te zitten . Dus maar kijken hoe het gaat . Smeer mijn schouder wel drie keer per dag in met een warm wordende zalf , maar of het helpt ? Ik weet het niet . We gaan het zien. Nu eerst eten , dan de was ophangen . En dan zien we het wel . Voor nu , blijf gezond .

Het pad 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten