woensdag 24 november 2021

Ribeira Ponta do Sol

 Gisteren nu eens niet in de ochtend gelopen. Soms moet Sao wel eens werken in de ochtend en dan verschuiven we natuurlijk de wandeling naar de middag . In de ochtend dus gewoon rustig met Casper kunnen lopen, de kippen verzorgd en dat soort dingentjes. 
Rond twaalf uur begon het hier heel hard te regenen , maar je zag aan de lucht dat het niet de hele dag zou duren en dat het best lokaal was . Veel blauw in de lucht . En ik had gelijk. Toen ik even na half een in mijn auto stapte was het wal weer bijna droog. 
Even getankt en toen naar Ribeira Ponta do Sol . Is hier vlak bij , een vallei om de hoek. Was natuurlijk mooi op tijd , en Toen Sao er ook was even bekeken wat we zouden doen. Ze had een wondje op haar knie , dus het was niet verstandig om op een pad te lopen wat niet schoon zou zijn. Dus we besloten de vallei in te lopen. De rivier te volgen en dan , bijna aan het eind , de rivier over te steken en de Levada do Moinho te volgen . Loop zelf zo af en toe met Casper een stuk langs de rivier , maar we hadden dit al weer een tijdje niet gedaan. Het was best warm , en we moesten onze regen jassen dus al snel uit doen . Het is echt verstandiger om ze wel bij je te hebben , boven de Serra werd de lucht op een gegeven moment pik zwart . Gelukkig bleef her droog.
Zo in de middag kom je wel meer mensen tegen , maar gelukkig konden we ze daar wel vrij makkelijk passeren . We liepen goed door , eigenlijk iets te snel , maar soms ben ik niet te stoppen . Niet dat ik het in de gaten had, kijk normaal niet hoe laat het is. Heb al jaren geen horloge meer en moet dus ook echt bewust mijn telefoon pakken om de tijd te zien. 

Maar goed , we waren al snel bij de Igreja da Lombada . Mooie kerk , en een goed richtpunt tijdens de wandeling. Vlak naast de kerk is de molen, Moinho betekend molen, vandaar . Maar goed , via allerlei achteraf steegjes , straatjes en dergelijke wij weer naar beneden en na ongeveer 2 uur en een kwartier waren we weer bij de auto´s . Bijna 11 km. Iets te snel , maar goed. Volgende keer zal ik proberen het wat rustiger aan te doen . Voor nu, blijf gezond .



Powered by Wikiloc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten