woensdag 3 november 2021

Onkruid

 Gisteren wat op het land bezig geweest . Loop natuurlijk altijd eerst wel even een uurtje met Casper langs de levada . Ben wel blij dat het nu weer zonder lamp kan. Het is om kwart over zeven licht genoeg. Het duurt nog wel even voor de dagen weer langer worden , maar op 21 december worden ze niet meer korter . Ben echt een ochtend mens en vind het erg fijn als het vroeg licht is.
Maar goed , gisteren dus weer wat op het land gedaan. Ook weer wat in de grond gezet en water gegeven. Een hoop onkruid weggewerkt , dus het stuk land ziet er al weer aardig uit. Hier kan je als er bijvoorbeeld meeldauw in de planten zit , dit nog gewoon verbranden. En dat is toch lekker . Veel mensen hebben nog een houtkachel of openhaard . Weet het , het klimaat . Maar daar zal ik maar niet over beginnen , want dan stop ik niet meer. Ben een natuurmens , maar ben benieuwd waar we met al de oude accu's en dergelijke gaan doen als ze versleten of op zijn. Vertel het maar . Als ik al zie hoe mensen , in het donker , hun pick-up leggen in het bos , ik heb er een hard hoofd in . Maar goed, ik zou het er niet over hebben .
Gisteren ook nog even wat screenshots van de wandeling gemaakt . Had de wandeling voorbereid in Google Earth en nu de gelopen route er in gezet en daar dus weer een screenshot van gemaakt   . Krijg je een idee hoe het landschap is. De eerste zeven kilometers waren berg op. We waren om 10:00 uur op de ER 105 . Stukje langs de weg gelopen, 1 km. Doen we niet graag , maar soms moet je wel he . Gelukkig kwamen we al snel bij de afslag naar Casa Lombo do Mouro . Daar naar beneden en valk bij het huisje , langs de levada even ene pauze in gelast en hebben we wat gegeten . Misschien ga ik wel meer van dit soort screenshots maken , geeft toch een heel ander beeld van de wandeling. Voor nu, blijf gezond 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten