dinsdag 31 januari 2023

Funchal

Het was gisteren de koudste dag tot nu toe. Je moet dat altijd wel in verhouding zien , maar toch. Was net natuurlijk al buiten , en denk dat het vandaag nog wel wat kouder blijkt te zijn dan gisteren . Maar goed, we doen het er mee . Het is eind Januari en dat is nog niet eens de koudste maan van de winter . Dus we kunnen nog wel wat krijgen.
Wat heb ik gisteren gedaan ? Heb eerst maar eens weer eens wat dingen opgeruimd . Ze kwamen wat zonnepanelen brengen en wou ze onder het afdak hebben . Is wel zo lekker werken als ze morgen , woensdag dus, ze op het dak neer leggen . Heb er even op moeten wachten , maar ze zijn er . Sluit het niet aan op mijn meterkast , heb een zonnegenerator . En daar kunnen ze rechtstreeks op. Is wat lastig uit te leggen , ben niet zo technisch he. Maar weet wat ik wil , en hoe het werkt . Als de stroom uit mocht vallen , wat hier soms gebeurd , heb ik stroom. Ook als het wat vaker mocht gebeuren. En verder kan ik , gewoon omdat het kan , er al wat veel energie verbruikende dingen opgooien. Dus we gaan zien hoe het gaat.
Straks even heen en weer naar Funchal . RenĂ©e moet even naar de oogarts . en daar moet ze al vroeg zijn. Ze moet wat testen doen en hoopt ook gelijk op de uitslag te kunnen wachten en die te kunnen bespreken met de oogarts . We gaan het zien. Voor nu, blijf gezond . 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten