woensdag 7 juni 2023

Electra en water

Hoop dat het stukje wat wordt. Zit op een nader laptop, Linux. Is toch altijd net even anders . Heb er geen muis op, ga ook geen dingen moeilijk doen . We hebben heel zwaar weer gehad met een record aan regen. Ga niet opzoeken hoeveel , maar geloof me , het was veel . Ze hadden gelukkig uit voorzorg de scholen al dicht , diverse gemeente instellingen dicht en diverse ziekenhuizen juist 24 uur open. Maar dat stop de regen niet he . De rivier hier voor  is echt ruig en wild, maar ziet er wel naar uit dat het in de rivierbedding blijft .
Mijn huis is een zooitje , we hielden het , net als zo veel huizen , niet droog . Ben dus vanaf eergisteravond 11 uur tot gisteravond 9 uur constant bezig geweest . Het is nu redelijk. Heb wel wat foto's , maar die staan op mijn telefoon , en die heb ik niet gekoppeld aan deze laptop. Maar deze heb ik wel . Heb emmers onder een verdeeldoos staan. Kwam dus een hoop water uit . Keuken van het stroom moeten halen . Gelukkig kan ik buiten koken op gas . Ik weet het , het regent. Maar dat is wel overdekt. Toen het wat droog was kon ik iets anders bedenken voor de emmers , liep nog al snel vol, en heb ik een trechter aan een slang kunnen maken die gelijk de tuin ik ging. Maar goed. Het is al veel beter , hoewel ik net , toen ik toch even met Casper ging lopen , natuurlijk weer een bui op mijn dak kreeg . Het houd je scherp en bezig . Je wordt er sterk van , zullen we maar denken. Zal hier onder nog wat foto 's plaatsen uit kranten ed en dan maar eens gaan kijken hoe het beneden is . Voor nu, blijf droog en gezond .




Dit is NIET mijn huis . Wij zijn gezegend met alleen wat water in het huis 


Ponta do Sol, hier vlak bij 


Ribeira Brava, hier rijden we bijna elke dag  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten