donderdag 8 juni 2023

We draaien weer

Ben ik weer . Het wordt , gelukkig droger en rustiger . De wind neemt af , de periodes dat het is droog , worden langer en de regen is minder hevig. Het huis is droog , en ik heb gisteren de keuken weer aan het stroom gegooid . Heb in de lasdoos alle lasdoppen vervangen voor lasklemmen . En dat was maar goed ook. Was best nat , en heb in plaats van 5 , nu 3 lasklemmen. Renée heeft wat grotere gehaald en nu kun ik dus minder gebruiken. Maar goed , we draaien weer . Goed dat ik altijd mijn best deed bij averijrol , zo leer je altijd wat . En de vraag komt dan altijd , heb je schade ? Ook bij mij he . En dan kijk ik wat andere mensen wel niet hebben . 50 gezinnen worden nu opgevangen  in een oude kazerne . Mensen , die het nodig hebben , zijn alle groenten en fruit op hun land kwijt . Hoe mijn tuin en land er uit ziet , denk dat het wel mee valt . En je hebt alleen maar schade als je iets kwijt raakt waar je waarde aan hecht . Dus ...
Maar goed , we draaien weer . São zou naar Porto en die is dus niet gegaan . De vlucht is gecanceld . Ik ben daar wel blij mee , nu is Oscar op het vaste land. Maar daar zitten wel haar kinderen he. Maar ik zal alles morgen wel horen . Nu kunnen wel lopen morgen. Moeten natuurlijk wel goed uitkijken waar en hoe, maar we zijn gelukkig niet gek. 
Heb vandaag nog wel wat te doen . Er is echt nog wel wat te doen . Maar we kunnen het wat rustiger aan doen . Ga ontbijten en dan straks kijken of ik mijn lenzen er in krijg. Voor nu, blijf gezond 

Deze weg is en blijft gevaarlijk. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten