donderdag 1 juni 2023

Regen

 

Regen. Niet dat het bijzonder is in deze tijd van het jaar . Zag van de week wat foto´s en een filmpje langs komen van 10 jaar geleden toen hadden we in deze periode ook nog al wat regen. Gisteren hadden we dus een gele waarschuwing , maar het leek mij vannacht meer dan gisteren . Niet dat het wat zegt hoor, het lijkt hier vaak meer dan het echt is . Het is natuurlijk niet echt fijn, je kunt niet zo veel naar buiten las je zo willen , niet dat het nat is , maar het is ook nog eens gevaarlijk. Hiernaast een foto van een gewone weg , niet ver hier vandaan . Er komen regelmatig rotsblokken naar beneden en dat is natuurlijk niet fijn. Dus om dat zo veel mogelijk te vermijden , ga je niet te vaak de weg op. 
Dan had ik gisteren ook nog eens dat er een koppeling van mijn waterleiding het begaf . Zo rond half vijf. Dus toen moest ik snel de hoofdkraan sluiten , nog meer water had ik niet nodig. Gelukkig was een nieuwe koppeling snel gehaald en de oude vervangen. Alles is plastic , dus het was best snel opgelost . Gelukkig zat het op een plek buiten , maar wel overdekt . Dus had niet veel last van de regen toen ik het herstelde . 
De vooruitzichten zijn dat het nog wel een paar dagen zo blijft . We moeten het gewoon afwachten en uitzitten . Meer is het niet . Binnen zitten is niet echt mijn ding. Maar je kunt je niet elke dag zeiknat laten regenen . De bedoeling is dat we morgen wel ´gewoon´ gaan wandelen . We gaan het zien . Voor nu, blijf gezond 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten