maandag 26 juni 2023

Zomer

 Ja, het wordt nu echt zomer . We hebben de aankomende week code geel tot rood voor de hitte . Wat ik zo zie op FB , is dat het op veel plaatsen het al erg warm is . Ook op het vaste land van Portugal. Ik moet zeggen , wij hebben nog geluk. Ben wel net iets verder gelopen met de eerste ronde met Casper . En heb de deuren nu al goed open staan . En de temperatuur in huis is in 30 minuten 1 graad naar beneden . En in deze tijd is elke graad er 1 he. Dus dat is goed. 
Gisteren bijna de hele dag een heli boven het huis . Hier een kleine 2 km verder op was brand . En dus was men weer druk aan het blussen en werd de heli ingezet. En dan komen ze hier vlak bij water oppikken en draaien om dat boven de brand uit te gooien . Ze hebben ook twee man opgepakt , ze denken dat die onverstandig waren met vuur . Maar goed, of dat zo is , misschien horen we dat wel nooit. Het valt mij wel op dat er bij Furna, een klein gehucht hier vlak bij , wel regelmatig brand is . Misschien is dat maar mijn idee , maar goed .
Verder ben ik gewoon wat bezig. Gisteren niet te veel gedaan , probeer op zondag toch een beetje rustig aan te doen . Ik ben mijn eigen kapper , dus dat doe ik altijd op zondag , en verder een beetje wat aan gerommeld . Kreeg gisteren een berichtje van São, we gaan morgen lopen . Maar even zien waar en hoe . De warmte periode wordt nog iets erger , met zijn top op woensdagavond / nacht . Dus we moeten maar zien of er nog meer branden komen. Het waait natuurlijk ook nog eens goed, gisteren konden er maar een paar vliegtuigen landen op het vliegveld. De rest moest terug. Dus ja, het is zomer . Voor nu, blijf gezond .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten