donderdag 14 juli 2022

Levada do Castelejo, gedaan

 Gisteren dus inderdaad naar Porto da Cruz geweest en de Levada do Castelejo gelopen. Wel , een gedeelte dan . Hebben ook deze levada wel eerder gedaan , maar dan de andere kant uit. En nu vonden we het een goed idee om dus deze kant uit te lopen. Sao hoest nog steeds behoorlijk, haar hoesten doet mij pijn, en mijn ribben zijn ook nog geen 100% . Dus een ,redelijke , vlakke wandeling is wel zo fijn.
Maar het was de moeite waard , heerlijk gelopen. Niet te warm , af en toe wat zon, maar ook redelijk wat bewolking . En voor een wandeling is wel zo lekker . Het was toch nog vijftien en een halve kilometer . We hebben onderweg nog met wat mensen gesproken , er wordt daar langs de levada op redelijk veel plekken nog van alles verbouwd . Mooi om te zien. Na een kilometer of vijf kwamen we een man tegen die bij zijn schuurtje zat met een geitje in zijn armen een een volwassen geit die naar het geheel zat te kijken . Hij gaf het geitje de fles en moeder geit hield alles goed in de gaten . Mooi om te zien , de wisselwerking tussen die drie . Heb gevraagd of ik er een foto van mocht maken . En dus staat hij hier onder . Onze dag was weer goed.
Ook zagen we onderweg , ik denk een buizerd uit een boom gejaagd worden door twee merels . Ze waren behoorlijk pissig op de buizerd , hij zou wel op hun nest of jong uit zijn geweest . Dit kon ik helaas  niet fotograferen , maar heb het wel gezien . 
Goed , het was heerlijk. Toen ik thuis kwam , waar het gelukkig ook niet te zonnig was, eerst maar even gelijk met Casper gelopen , en daarna de kippen verzorgd . Sommige dingen gaan gewoon door he. De ribben gaan redelijk , dus we klagen niet . Zolang je wat pijn voelt , weet je dat je lijft . Voor nu, blijft gezond .

De geit , het geitje en de man 

IJsbeer ?? 



Zo groeien bananen 




  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten