woensdag 8 maart 2023

De maan

 Ja , vanochtend toen ik met Casper ging wandelen , zag ik de maan !  En na een paar dagen zeer veel bewolking was dat weer fijn. Een teken dat de regen echt minder wordt. Zag het gistermiddag al , na een zeer natte ochtend kwam tegen half twee , twee uur de zon door. En ben dus gelijk met een boek buiten in de tuin gaan zitten . Je moet e van genieten als het kan. De verwachtingen zijn dat het vandaag en morgen nog wel regent, maar steeds minder . En de temperatuur gaat omhoog. Zondag kan het in Funchal wel 25 gr worden, zeggen ze . Nu hoeft dat ook weer niet , zo hoog en zo snel en zo vroeg in het jaar . Maar wat zon en even droog. Het land is zeikes nat , kan er zeer weinig op doen . We kunnen er niets aan doen en wachten af tot het beter wordt .
Heb ik niets gedaan gisteren ? Wel , niet veel . Ben , als het slecht weer is , wat aan het vertalen , een beetje aan het rommelen . En Casper zijn jasje droger , mijn regenjas drogen . De laatste dagen als ik rond kwart over zeven met Casper ga lopen is het droog, maar de laatste 10 minuten van de wandeling begon het , weer , te regenen en waren we weer behoorlijk nat . Ook het pad langs de levada is dan erg lastig om te lopen , maar we kiezen ons moment en pad ze goed mogelijk. Hoop vandaag dus weer wat meer te doen . In ieder geval meer buiten te zijn . Voor nu, blijf gezond .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten