maandag 27 maart 2023

Druk ??

São aan het inbreken ??
Ben ik weer . Afgelopen vrijdag gelopen met São . Toen we net zouden beginnen met lopen , zag ik dat ze veel last van haar voet had. Ze had afgelopen weekend gelopen met haar zuster , en die doet eigenlijk meer speedmarsen dan wandelen. Wij lopen niet langzaam , maar die. Maar goed, had gelukkig mijn EHBO tasje bij me met rekverband en toen ging het weer . Was weer de moeite waard , en hebben weer veel gezien. Zijn in de buurt van São Vicente geweest . Heerlijk hoor.
En dan afgelopen zaterdag de toerist uitgehangen. Ben met Ilona even een rondje gedaan. Ze zat nu in een Arbnb in 
São Vicente en vandaar zijn we naar Santana gegaan , Portela en Santo da Serra . Ben zelf niet zo van het toeristen , maar hoop dat ze toch het nodige heeft kunnen zien. Je kunt alleen maar een indruk krijgen in een paar dagen . Ik heb toch heel wat van het eiland gezien , maar er zijn nog steeds elke keer weer nieuwe dingen . Gisteren heb ik Espatada gemaakt. Je zou het kunnen vertalen met kebab . São had vlees gekocht en ik heb het dus bereid . Je doet het vlees in een schaal met knoflook en laurierbladjes , vers uit de boom he . En dan doen je het aan een spies , liefst een houten spies , een rechte tak van een laurierboom. En dan wat grof zeezout er over . Lekker op de BBQ , met sla en wat aardappels en brood. Alles bereid op de lokale manier . Dus het was een druk weekend , met de k**te klok ook nog eens uit het loot. Maar goed, daar doen we niets aan.

Na de BBQ heb ik Ilona naar haar volgende Arbnb gebracht , in Camara de Lobos . Gelukkig heb ik dus veel gelopen en wist ik precies hoe ik op dat adres moest komen. Is niet zo dat je daar recht toe recht aan naar toe rijdt . Blij dat ik het eiland aardig ken. Vandaag gaat ze zelf wat opstap en dan breng ik haar morgenochtend naar het vliegveld en gaat ze nog een paar dagen naar Lissabon, voor dat ze weer terug naar huis gaat . Goed , ik ga vandaag wat op het land werken, maar nu eerst ontbijten . Voor nu, blijf gezond . 

    
 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten