vrijdag 3 maart 2023

Vrijdag

Casper tussen de maracuja
Vrijdag , dus vandaag weer lopen. Maar eerst even over gisteren. Het heeft in de ochtend behoorlijk geregend en het werd pas tegen twee uur, half drie droog. Maar toen de zon toen ook door kwam , was het gelijk warm. Maar het was te nat op het land om te werken, dus maar een boek gepakt en lekker even een uurtje in de zon gezeten. Dat kan en mag ook he .
Maar goed, vandaag dus lopen. Heb het eiland voor me zelf eigenlijk in tweeën gedeeld. En we gaan vandaag ergens vanaf Ribeira Brava richting het oosten . Dus São komt deze kant uit. Als we vanaf Calheta richting het westen lopen , ga ik dus die kant uit en pik ik São thuis op. Dus zo loopt het een beetje. Weet nog niet waar we gaan lopen, maar ergens aan ´deze ´ kant . Soms komen we ergens aan en dan valt het qua weer zo tegen , dat we ergens anders heen gaan. Maar goed , we gaan het zien. 
Hebben gisteren weer heerlijk gegeten. Kip , uien , bietjes, pimpinela  . Dat met wat kruiden en specerijen in de oven . Was weer heerlijk . We maken dat gebruikelijk  met pompoen , maar nu dus met pimpinela . En dat werkt echt goed. Pimpinela groeit hier erg veel , als je ergens een vrucht laat liggen , heb je zo weer een oogst van weet ik veel hoeveel. Groeit ook net als pompoen . Dus woekert wel door je tuin. Maar goed , nu we het toch over eten hebben. Ga ontbijten en dan mijn rugzak verder inpakken. Voor nu, blijf gezond .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten