dinsdag 7 maart 2023

Regen

Regen , regen , regen . Niet een klein beetje en erg lang . Dus niets op het land kunnen doen . Jammer , maar toch wel even buiten geweest . Natuurlijk wel met Casper wezen lopen . Toen ik de deur uit ging was het droog , maar de laatste 10 minuten een flinke bui op ons hoofd . En met een flinke wind, tegen natuurlijk. Dus we waren goed nat. Ook het lopen langs de levada was niet makkelijk . Een gedeelte van het pad is met beton , maar ongeveer een derde niet . En daar staat dus hier en daar veel water op het pad, en het is ook nog eens hier en daar flink glad. Dus je moet als het gaat regenen niet rennen , het is best hoog. En als je valt , niet goed. Nu ren ik toch niet voor regen hoor. Als ik nat wordt , dan wordt ik nat. 
Ben dus maar een beetje met wat recepten bezig bezig geweest . Ben wat aan het vertalen van traditionele Madeirense recepten . Is wat makkelijker als ik in de keuken bezig ben. En is goed voor mijn Portugees. Je moet toch een beetje bezig zijn he . Ook nu regent het weer behoorlijk . Maar ze verwachten aan het eind van de week droger en warmer weer , dus daar moeten we maar van uit gaan . Nu moeten we niet klagen als we ook in april nog wel eens een hagelbui krijgen he . Dat is heel gewoon. Maar goed, ga zo ontbijten . Voor nu, blijf gezond.

Mijn huisje vanaf de levada 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten