vrijdag 10 maart 2023

Gehaktschotel met bloemkool

Ben ik weer . Zo als je al kunt zien in de titel, zal ik vandaag weer eens een recept plaatsen. Heb ik vroeger ook wel met enige regelmaat gedaan. Maar eerst maar even over het weer .
Gisteren eindelijk een paar uurtjes in de tuin kunnen werken. En dat is hard nodig. Het onkruid staat hoog, de bonen komen goed op. Staan volop in bloei . Ook heb ik nog wat diverse kool staan . Maar het is echt zeiknat Maar het was droog gisteren . In de ochtend nog best bewolkt , in de middag kwam eindelijk wat zon. Hoop nu alleen niet dat het van het weekend te warm wordt. Dan is het ook niet fijn op het land. Het schijnt in bepaalde delen van Spanje van het weekend wel 33 gr te worden. En dat in maart . Wie manipuleert het weer ? Denk niet dat ze het niet doen , gebeurt al heel vaak.
Maar goed , vandaag lopen São . Weet nog niet precies waar . We zijn weel van plan om in de paasvakantie een beetje vaker te lopen. Maar even kijken of dat lukt.
Nu dus even het recept. je kunt het met rijst of aardappels eten, zelf eten we het zo . Maar wij eten dan ook niet zo heel veel he, zijn al oud. En groenten met wat vlees is voor mij genoeg. 

Ingrediënten ;

2 eetlepels kokosolie  
1 ui , gesnipperd  
2 teentjes knoflook, gesnipperd 
1 rood pepertje 
1 bloemkool, in roosjes 
400 gr gehakt 
2 theelepels kerriepoeder 
zout 
peper

Bereiding;

Smelt de kokosolie in een hapjespan en fruit de ui, knoflook en pepertje .
Voeg het gehakt toe en bak rul
voeg de bloemkool toe en roerbak tot de bloemkool gaar is 
maak op smak met peper zout en kerriepoeder.

Makkelijk , en volgens mij zeer smakelijk.  Voor nu, blijf gezond .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten