woensdag 29 maart 2023

Water

 Zo , we gaan weer terug in onze routine . Ilona is in Lissabon en wij zijn weer gewoon , wij. Was gisteren dus al op tijd op pad . Maar zo als de meeste wel weten ben ik toch altijd vroeg, dat is geen probleem. Je bent wel uit je gewone routine , en op zich is dat wel eens goed. Voor ons is dat een goede oefening voor de zomervakantie. Dan komen de kleinkids .
Goed, wat heb ik verder gedaan gisteren ? Ben bezig geweest met mijn water . Hebben genoeg water rond ons heen , maar dat moet natuurlijk wel in de tuin komen . Er is een stukje verderop een stroompje , en via kleine levada´s komt dat in een groot waterreservoir terecht . En vandaar kun je het via een andere levada naar verschillende stukken grond lijden. Maar er zijn ook twee waterleidingen en een van die pijpen loopt naar mijn tuin. Maar het reservoir was leeg , de levada dat het reservoir moet vullen wat verstopt, overgroeit en dat soort werk.
Nu is het niet zo dat je er zo naar toe loopt. Je moet eerste even via een pad , omhoog natuurlijk . En dan via via kom je bij het reservoir . Maar goed , zal er een paar foto´s van plaatsen. Het is weer gelukt , het reservoir loopt weer vol. Duurt wel even , maar kon gistermiddag al wat water gebruiken . Is echt een giga reservoir , duurt wel even voor dat het helemaal vol zit. 
Goed vandaag komt Kate . Het is ook nog eens warm en droog. Dus ik ga zelf weer verder in de tuin en op het land. Terug naar ´normaal. ´ Voor nu, blijf gezond .


Levada 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten