donderdag 18 januari 2024

Wind energie

 Het bliksemde net behoorlijk boven de zee. Hoorde geen donder , het was nog droog. Maar verwacht vandaag nog wel wat regen . 
Gisteren ook droog bezig geweest . Kate is geweest , ben zelf ook nog even naar de CAF in Funchal geweest en zou Renée haar auto even starten . Maar de Smart is best gevoelig voor vocht en dus wou hij niet starten. Moest dus even mijn auto er voor zetten en hem bosteren met kabels . Heb in de middag er een aardig stuk mee gereden en nu straks maar even zien of hij vanmiddag wil starten .
Zag ook wat foto´s voorbij komen van de Serra . Daar staan nog al wat windmolens en we hebben de afgelopen dagen wel wat wind gehad. Dus je zou zeggen , goed voor de energie voorraad. Maar nu blijkt dat ze deze windstoten niet aan kunnen . Zijn ook over de weg gevallen , dus die is ook afgesloten. Er staat niet hoeveel er zijn omgevallen en wat de schade is . Ben benieuwd.
Er staan zins  een week of wat wat geiten op het stuk land naast ons huis . En geiten kunnen lekker klimmen . Wist ik wel , zie het ook vaak tijdens de wandelingen . Maar zo op het dak vond ik wel een leuk plaatje . Zal kijken of ik er van de week eens een foto van kan maken . 
Ga nu even ontbijten , straks , als het wat lichter is met Casper lopen en daarna moet ik wat spotjes ophangen . De Baas wil nieuwe verlichting , dus ik voor uit. Gaat goed komen en heb weer wat te doen. Voor nu, blijf gezond .








Geen opmerkingen:

Een reactie posten