maandag 1 mei 2023

Mei

 Mei, de eerste . Dus een vrije dag hier in Portugal . Dag van de arbeid . Goed , eerst maar over vrijdag . Heerlijk wezen lopen met São. We hadden twee routes die we van plan waren te lopen en we kozen er voor om de oude levada bij Levada dos Cedros te lopen. Er leuk om te doen , is dus de oude levada dos Cedros. Ligt iets hoger dan de huidige levada . Wordt niet meer gebruikt , dus lastig te volgen. Heb een vrij forse rugzak en die moest ik regelmatig afdoen om onder en over omgevallen bomen te klimmen . Maar moet zeggen , het was de moeite waard . We hebben de Levada dos Cedros best vaak gelopen , maar dit gaf toch echt iets extra´s . 
Het is mooi weer de laatste dagen , misschien iets te warm, zo nu en dan wat te hoge luchtvochtigheid . Maar het is goed te doen . Ben dus ook lekker buiten bezig .Zaterdagochtend even naar Funchal geweest , om wat voor in de tuin te halen. En dus het hele weekend bezig geweest . Renée kan haar tuin nu veel makkelijker water geven , dat is geregeld . En ik heb ook wat Lavendel uit haar tuin gehaald en dat beneden neer gezet . En nog wat van dit soort dingen . Dus dat komt nu ook wel goed. 
Gisteren heb ik tien minuten naar Ajax vs Psv gekeken. Maar toen was ik het zat . Heb mij een tijdje geleden voor genomen om niet meer te kijken als ik me er aan ga ergeren. En dat gedoe met vallen als of ze dood gaan , zeiken bij de scheids , noem maar op. Ik denk dat de trainers , spellers , KNVB en ESPN, eens goed bij elkaar moeten gaan zitten. Het kan niet zo zijn dat de clubs bepalen of de scheids kaarten mag geven . Anders zijn de spelers te vaak geschorst, ze moeten zo veel spellen en zijn zo belangrijk.... Moet je normaal doen , en krijg je geen kaart. Ook dat opfokken wat ESPN steeds doet , wedstrijd van het jaar dit , wedstrijd van het jaar dat. Onzin. En dat vuurwerk, dat moet ook maar eens afgelopen zijn. We mogen haast niet meer auto rijden, maar ze kunnen niet eens op tijd beginnen omdat ze elkaar niet kunnen zien. Goed hoor, voor je longen. Roken mogen we niet meer , maar dat vuurwerk bij het voetbal. Liever vuurwerk bij oud en nieuw , maar dat moet weg. Goed, ga er mee ophouden , anders erger ik me weer , en dat doen we maar niet . Ga vandaag weer heerlijk in de tuin of op het land werken. Nu eerst ontbijten . Voor nu, blijf gezond .



Een oude trap naar de levada 


Het begin van de levada 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten