dinsdag 9 mei 2023

Warm en veel wind

Ja, mensen denken vaak dat wanneer het droog en warm is , dat het lekker of mooi weer is. Dat is niet zo. Het is te warm , te droog en te veel wind. De bedoeling was dat São vanochtend terug zou komen van Lissabon . Dat gaat dus niet door. Hadden hier vannacht weer veel wind , met uitschieters tot 108 km per uur . En bij het vliegveld was het 70km per uur. En aangezien het vliegveld maar tot 40 a 55 km wind hebben . We zijn , zover ik heb kunnen nagaan , het enige vliegveld met een windlimiet . Maar wat doe je er aan . Wij , de mens, dat we alles onder controle hebben , alles weten . NIET dus .
Maar goed, ik heb net met 
São gesproken en ze heeft het zelfs pas over zaterdag . Er worden veel vluchten geschrapt . 
Niet dat ik me verveel he . Heb genoeg te doen , en ben zelfs druk . Vertelde al dat ik mijn schuur ga modificeren en daar ben ik gisteren dus mee begonnen . Het is best wel even werk. Je gooit toch altijd veel zooi in een schuur . Nu moet alles er uit en ik moet hem afbreken. Maar niet met een voorhamer . Graag een beetje netjes en met belijd . De stenenmuren blijven staan , maar de houtenmuur , die ik zelf had geplaatst gaat weg , en het dak moet er af . Ben al een heel eind. Het is gelukkig droog. Maar zo als ik al eerder vertelde , erg warm en ja , de wind. Ga nu maar even ontbijten . Hoef niet naar het vliegveld , dus kan zo weer flink aan de slag. Voor nu, blijf gezond .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten